Persbericht FEBEV: Alimento plaatst de KMO-bonus in de kijker op ledenevent Febev

Brussel, 3 februari 2020 – ALIMENTO presenteert de KMO-bonus aan de leden van FEBEV.

Dit ledenevent stond in het teken van de toekomstige uitdagingen voor de sector.  Ook opleidingen zijn essentieel om werknemers hierop voor te bereiden en alle kansen te geven.  Bedrijven uit paritair comité 118/220 kunnen vanaf nu gebruik maken van de KMO-bonus om op een laagdrempelige wijze werknemers aan te zetten tot het volgen van opleidingen.

Elk bedrijf krijgt een budget ter beschikking waarmee opleidingen kunnen gevolgd worden uit het volledige Alimento aanbod.  Dit is een ideale opstap voor de bedrijven uit de vleessector om zich verder te professionaliseren.

Voor FEBEV is de lancering van deze KMO bonus een perfecte verderzetting van de inspanningen die reeds geleverd zijn met de lacering van de vleesacademie in samenwerking met ALIMENTO in 2019.

Michael Gore, afgevaardigd bestuurder van FEBEV, is alvast enthousiast.  De sector juicht alle initiatieven toe die het bewustzijn van werknemers en management kunnen verhogen.  Het bijbrengen van de nodige kennis en vaardigheden is een conditio sine qua non om blijvend het hoofd te bieden aan de evoluties binnen de sector.

De Federatie van het Belgisch Vlees is de nationale beroepsvereniging van slachthuizen en uitsnijderijen. De 130 leden van FEBEV vertegenwoordigen meer dan 90% van de Belgische omzet in de vleesindustrie. Meer info op www.febev.be. Bij vragen over dit persbericht, contacteer gedelegeerd bestuurder Michael Gore: 02/219.54.20 of michael.gore@febev.be.